Η διάβρωση είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τις μεταλλικές κατασκευές, με τη σκουριά να προκαλεί πολλά προβλήματα και να επιφέρει υψηλά κόστη συντήρησης ικανά να φτάσουν μέχρι και το 5% των λειτουργικών δαπανών.
Η γνωστή σε όλους σκουριά δημιουργείται κατά τη διαδικασία διάβρωσης των μεταλλικών υλικών, κατά την οποία τα ηλεκτρόνια του μετάλλου δεσμεύονται από το οξυγόνο του περιβάλλοντος. Το φαινόμενο είναι ως επί το πλείστον επιφανειακό και εντοπίζεται συνήθως στις εκτιθέμενες επιφάνειες – καθώς και στις γάστρες των πλοίων.
Η KC Ltd σας δίνει τη λύση με χρήση ρεύματος συνεχούς τάσεως, αναπληρώνοντας τα χαμένα ηλεκτρόνια του μετάλλου και αποτρέποντας έτσι τη σχετική διάβρωση. Το σύστημα I.C.C.P. σχεδιάζεται με βάση τη συνολική επιφάνεια της γάστρας (η οποία βρίσκεται κάτω από το νερό) και τη μέση πυκνότητα ρεύματος γύρω από αυτή. Για να προστατευθεί η χαλύβδινη γάστρα του πλοίου από τη διάβρωση, βάφεται με ειδικά αντιδιαβρωτικά χρώματα συγκεκριμένου πάχους. Παρ’ όλη τη προστασία που παρέχει το χρώμα η μηχανική φθορά μεταξύ του χρόνου των δεξαμενισμών πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να παρέχουμε προστασία κατά της διάβρωσης ιδίως όταν το χρώμα της γάστρας έχει υποστεί ζημιά.
Με το σύστημα I.C.C.P. της K.C. Ltd, συνεχές ρεύμα (DC) τροφοδοτείται από κατάλληλες ανόδους τοποθετημένες στο υποθαλάσσιο μέρος του πλοίου. Το δυναμικό της γάστρας μετριέται σε σχέση με ένα ηλεκτρόδιο αναφοράς (Reference Cell), μόνιμα τοποθετημένο πάνω της. Το ηλεκτρικό ρεύμα εξόδου που παρέχεται από την πηγή συνεχούς ρεύματος ελέγχεται κατά τη διάρκεια ζωής του συστήματος καθοδικής προστασίας, προκειμένου η γάστρα του πλοίου να αποκτήσει και να διατηρήσει ένα επαρκές δυναμικό προστασίας διοχετεύοντας σε αυτή την κατάλληλη ποσότητα ηλεκτρονίων.
Τo σύστημα I.C.C.P. σε αντίθεση με τα Sacrificial anodes (θυσιαζόμενα ανόδια) που τοποθετούνται εναλλακτικά, έχει μειωμένη αντίσταση τριβής και ως εκ τούτου μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης του πλοίου.
Το σύστημα ICCP της K.C. προσφέρει τις ακόλουθες δυνατότητες:
Συστήματα προστασίας κατά της ανάπτυξης πλαγκτόν (M.G.P.S – Marine Growth Preventing System)
Το νερό είναι το πιο διαδεδομένο μέσο ψύξης πολλών συστημάτων στο πλοίο. Εισέρχεται από το sea chest μαζί με διάφορους θαλάσσιους οργανισμούς όπως πεταλίδες, μύδια και άλλα. Αυτοί οι μικροοργανισμοί διέρχονται από τα συστήματα σωληνώσεων και εγκαθίστανται στην εσωτερική επιφάνεια τους όπου αναπτύσσονται γρήγορα και πολλαπλασιάζονται με αποτέλεσμα να προκαλούν προβλήματα στη ροή του νερού. Σε πιο ακραίες περιπτώσεις, μια γραμμή θαλασσινού νερού μπορεί ακόμα και να φράξει, επηρεάζοντας την ασφάλεια και τη λειτουργική ικανότητα του πλοίου. Σε άλλες περιπτώσεις, ο σταδιακός περιορισμός της ροής του θαλασσινού νερού μέσω των συστημάτων ψύξης μπορεί να επηρεάσει την απόδοση του κινητήρα, οδηγώντας σε αυξημένη χρήση καυσίμου. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που το σύστημα αποσβένει το κόστος εγκατάστασης του.
Το σύστημα βασίζεται στην ηλεκτρολυτική αρχή και αποτελείται εναλλακτικά από ανόδια χαλκού, αλουμινίου και σιδήρου που τροφοδοτούνται με ρεύμα από έναν πίνακα ελέγχου. Η κάθοδος είναι το πλοίο, ενώ η άνοδος εκτελείται με ηλεκτρόδια που συνήθως τοποθετούνται σε ζεύγη στο sea chest ή στο strainer, όπου βρίσκονται σε άμεση επαφή με τη ροή του νερού που εισέρχεται στις σωληνώσεις του πλοίου. Κατά τη λειτουργία η άνοδος χαλκού (Cu) παράγει ιόντα χαλκού για την πρόληψη ανάπτυξης οργανισμών και η άνοδος αλουμινίου/σιδήρου (Al/Fe) δημιουργεί ένα αντιδιαβρωτικό στρώμα για την καταστολή της διάβρωση των σωληνώσεων. Οι άνοδοι μεταξύ Cu-Al και Cu-Fe συνήθως υιοθετούνται σύμφωνα με το υλικό της γραμμής σωλήνων.
Επίσης τα ανόδια μπορούν να τοποθετηθούν σε ανεξάρτητη δεξαμενή επεξεργασίας για μεγαλύτερη ευκολία στην αντικατάσταση.
Το σύστημα Anti–fouling της K.C. είναι γνωστό παγκοσμίως για τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Σύστημα Γείωσης του άξονα – Shaft Earthing (Grounding) Devise (S.E.D.)
Ο άξονας της προπέλας μονώνεται ηλεκτρικά από τη γάστρα μέσω μιας στρώσης λιπαντικού λαδιού στα έδρανα της, καθώς και με τη χρήση μη μεταλλικών υλικών στο πίσω της μέρος. Όταν ο άξονας είναι μεμονωμένος με αυτόν τον τρόπο, τότε δημιουργείται ηλεκτρικό δυναμικό μεταξύ του άξονα και της γάστρας με αποτέλεσμα να έχουμε διάβρωση. Για να αποτραπεί αυτό το φαινόμενο, τοποθετείται ένα σύστημα γείωσης του άξονα το οποίο περιλαμβάνει ολισθητικούς δακτυλίους καλής αγωγιμότητας από Άργυρο (Ag) και ψύκτρες από γραφίτη που ακουμπούν πάνω στο δακτύλιο.
Ηλεκτρόλυση χλωριωμένου υδατικού διαλύματος – Electro Chlorination System
Η K.C. προσφέρει ένα καινοτόμο σύστημα που παραδίδεται έτοιμο προς εγκατάσταση με σκοπό την εισαγωγή θαλάσσιου ύδατος και την εξαγωγή ιονισμένου νερού, το οποίο εγχέεται είτε στο sea chest ή οπουδήποτε χρειάζεται προστασία εξουδετερώνοντας τους μικροοργανισμούς. Τα προτερήματα αυτού το συστήματος είναι ότι δεν είναι απαραίτητη η εγκατάσταση ανοδίων και ως εκ τούτου έχει και σχετικά μειωμένο κόστος συντήρησης.
Η Technava έχοντας πάντα τα υψηλότερα standards στην επιλογή κορυφαίων εργοστασίων για τον εξοπλισμό των πλοίων, από το 2003 συνεργάζεται με την market leader εταιρεία K.C. LTD η οποία εδρεύει στην Νότιο Κορέα και κατέχει ηγετική θέση στα συστήματα προστασίας διάβρωσης της γάστρας, των σωληνώσεων και του άξονα των πλοίων με χιλιάδες εγκαταστάσεις σε πλοία παγκοσμίως.
Πιο συγκεκριμένα:
· Συστήματα I.C.C.P : 7,986 πλοία
· Anti-fouling System (M.G.P.S.) : 10,375 πλοία
· Shaft Earthing Device : 8,338 πλοία
· Electro Chlorination System : 104 πλοία
· Sacrificial Anode : 91 πλοία
Relevant Newsletter
Η TECHNAVA S.A. αναγνωρίζοντας την επιτακτική ανάγκη για οικονομικά αποδοτικές και αποτελεσματικές αναβαθμίσεις συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας, χρησιμοποίησε την εμπειρία των MOL Techno–Trade PBCF και Schneekluth Wake […]
Σε μία ακόμη προσπάθεια συμμόρφωσης με τους προαναφερθέντες κανονισμούς του IMO, μία από τις πλέον αποδοτικές διατάξεις εξοικονόμησης ενέργειας είναι το PBCF (Propeller Boss Cap Fin) […]
SCHNEEKLUTH WAKE EQUALIZING DUCT – WED O ΙΜΟ έχει ήδη θέσει σαφείς στόχους για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) καθώς και για […]