Η εταιρεία M|A|C System Solutions, πρωτοπόρα στη συλλογή δεδομένων απόδοσης μηχανημάτων από τα πλοία, παρέχει λύσεις βασισμένες στο διαδίκτυο καθώς και εξαρτήματα & λογισμικό υπολογιστών, διαβεβαιώνοντας για συνεχή εξέλιξη και συνεργασία με τους πελάτες.
Μοναδικό πλεονέκτημα της εταιρείας M|A|C System Solutions είναι το modular concept (ιδέα για τμηματοποιηση)
Μπορεί να χτιστεί σταδιακά από την απλή καταγραφή δεδομένων αναφοράς χωρίς την σύνδεση στο διαδίκτυο (όπως είναι οι αναφορές για PMS) έως και απόκτηση και συλλογή δεδομένων σε συνεχή σύνδεση με το διαδίκτυο (PMS Online) καθώς και παρακολούθηση απόδοσης μηχανημάτων εγκαθιστώντας τους σχετικούς συλλέκτες δεδομένων M.A.C.
Η Αναφορά για PMS (PMS Reporting) αποτελείται από έναν Server (υπολογιστή / μαύρο κουτί) στο δωμάτιο ελέγχου του μηχανοστασίου (ECR) το οποίο εγκαθίσταται πολύ εύκολα από το πλήρωμα συμπεριλαμβανομένου και του σχετικού λογισμικού.
Το λογισμικό αυτό ανεβάζει τα δεδομένα στο ‘‘cloud’’ και λαμβάνει όλες τις ενημερώσεις αυτόματα.
Το πλήρωμα χειροκίνητα εισάγει τα δεδομένα, σύμφωνα με την υπάρχουσα απογευματινή αναφορά (Noon Reporting) του πλοίου. Τα σχετικά δεδομένα αποστέλλονται / ανεβαίνουν αυτόματα στην επίγεια βάση δεδομένων ‘‘cloud’’ τα οποία είναι προσβάσιμα / διαθέσιμα μέχρι και την πρώτη μέρα καταγραφής.
Το Σύστημα σε Σύνδεση On-line System (“PMS Online”) αποτελείται από έναν Server στο δωμάτιο ελέγχου του μηχανοστασίου (υπολογιστή / μαύρο κουτί) μαζί με το σχετικό λογισμικό το οποίο ανεβάζει τα δεδομένα στην επίγεια βάση δεδομένων ‘‘cloud’’ και λαμβάνει όλες τις ενημερώσεις αυτόματα.
Η σε Συνεχή Σύνδεση / Σε Πραγματικό Χρόνο Συλλογή Δεδομένων πάνω στο πλοίο επιτυγχάνεται μέσω συλλεκτών δεδομένων M.A.C όπως για παράδειγμα για:
- Γέφυρα (συλλογή σημάτων από GPS, καταγραφή ταχύτητας, ανεμόμετρα, βαθύμετρο, θέση πηδαλίου)
- Δωμάτιο Ελέγχου Μηχανοστασίου (ECR) (συλλογή από το καύσιμο που χρησιμοποιείται, μετρητή ισχύος του άξονα, στροφές ανά λεπτό), συμπεριλαμβανομένου κλινομέτρου με ειδική θέση προσαρμογής για τον συλλέκτη δεδομένων του δωματίου ελέγχου του μηχανοστασίου (ECR) (αισθητήρα για Trim/List).
- Μηχανοστάσιο (μετρητές ροής και αισθητήρες θερμοκρασίας)
Οι συλλέκτες δεδομένων μπορούν να αποδεχτούν / διευθετήσουν όλων των ειδών τα σήματα (είσοδος) και η έξοδος τους είναι πάντοτε Ethernet.
Τα δεδομένα συλλέγονται αυτόματα και συνεχώς και αποστέλλονται / ανεβαίνουν στο ‘‘cloud’’ απ’ όπου είναι και προσβάσιμα / διαθέσιμα από την πρώτη μέρα καταγραφής.
Στην περίπτωση που οι πελάτες έχουν δημιουργήσει ήδη το δικό τους λογισμικό, τότε η εταιρεία M|A|C μπορεί να παράσχει μόνο τον εξοπλισμό για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή που αφορά τη συλλογή δεδομένων και διαβίβαση στην στεριά.
Η Παρακολούθηση της Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Συνεχή Σύνδεση στο Διαδίκτυο επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων αναφορικά με την ισχύ των επίγειων μηχανών καθώς και της ισχύ των βοηθητικών μηχανών του πλοίου (SUPPLYcollect), της κατανάλωσης για τον εξαερισμό του μηχανοστασίου και των δεξαμενών φορτιού (VENTcollect), των αντλιών για το λαδί κυκλοφορίας, για το έρμα, κ.α. (PUMPcollect).
Ενδεικτικά τα Κύρια Πλεονεκτήματα του συστήματος M|A|C, είναι το λογισμικό που βασίζεται στο διαδίκτυο (από τη στιγμή που όλα τα δεδομένα αποστέλλονται / ανεβαίνουν αυτόματα στο ‘‘cloud’’ και είναι προσβάσιμα από οποιονδήποτε πλοηγό) οι χρήσιμες οπτικοποιήσεις και γραφικά, η φιλική προς τον χρήστη λειτουργία και η τμηματική εγκατάσταση ‘‘modular’’, διατηρώντας τα κόστη εγκατάστασης στο ελάχιστο και επιτρέποντας την ενσωμάτωση όλων των παραγωγών / καταναλωτών του πλοίου.
Κανονισμοί αναφορικά με το MRV
(Παρακολούθηση, Αναφορά και Επικύρωση για τις Εκπομπές Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) από τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη)
Για πλοία μεγαλύτερα από 5,000 GT που προσέρχονται σε λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (σε, από, και ανάμεσα σε λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης)
Λεπτομερές Χρονοδιάγραμμα Εφαρμογής
- 31 August 2017 – Κατάθεση από την πλευρά των πλοιοκτητριών εταιρειών για έγκριση, στους αρμόδιους Φορείς Επικύρωσης, των σχεδίων παρακολούθησης ειδικά για το κάθε πλοίο.
- 1 January 2018 – Έναρξη παρακολούθησης CO2 (Συλλογή Δεδομένων) σε ανά ταξίδι βάση / μέτρηση.
- 30 April 2019 – Προετοιμασία, Επιβεβαίωση και Κατάθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή EC καθώς και στις Σημαίες την επικυρωμένη ετήσια αναφορά εκπομπής CO2.
- 30 June 2019 – Έκδοση του εγγράφου συμμόρφωσης DoC και των δεδομένων Εκπομπής CO2 τα οποία θα γίνουν και διαθέσιμα στο κοινό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή EC.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2
Θα πρέπει να χρησιμοποιείται η πραγματική κατανάλωση καυσίμου σε κάθε ταξίδι και να υπολογίζεται χρησιμοποιώντας μία από τις παρακάτω μεθόδους:
a)Η Επιστολή Πετρέλευσης (BDN) καθώς και οι περιοδικές μετρήσεις αποθεμάτων των δεξαμενών καυσίμων
b)Η παρακολούθηση της πετρέλευσης των δεξαμενών καυσίμων πάνω στο πλοίο
c)Μετρητές ροής για εφαρμόσιμες διαδικασίες καύσης
d)Απευθείας μετρήσεις εκπομπών CO2.
Επικύρωση
Οι διαπιστευμένοι επικυρωτές θα έχουν 3 κύρια καθήκοντα:
a.Να επικυρώσουν τα σχέδια παρακολούθησης, ξεχωριστά για το κάθε πλοίο (πληρότητα, ακρίβεια, συνάφεια και συμμόρφωση)
b.Να επικυρώσουν ότι οι ετήσιες αναφορές εκπομπών ανά πλοίο, συμμορφώνονται με σχέδια παρακολούθησης.
c.Να επικυρώσουν ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται μέσα στην ετήσια αναφορά εκπομπών ανά πλοίο, είναι ακριβή.
Συντελεστές Εκπομπών
Τύπος ΚαυσίμουΣυντελεστές εκπομπών, Τιμές ΙΜΟ 2012/63(t CO2 / t καύσιμο)
- HFO 3.1144
- LFO 3.1510
- Diesel / MGO 3.2060
- LPG (Propane) 3.0000
- LPG (Butane) 3.0300
- LNG 2.7500
Η εταιρεία M|A|C System Solutions, ειδικοί στη συλλογή δεδομένων πάνω στο πλοίο καθώς και στην παρακολούθηση Απόδοσης Μηχανημάτων, παρέχει ένα ολοκληρωμένο πακέτο Συμμόρφωσης MRV, αναλαμβάνοντας την Προετοιμασία του Σχεδίου Παρακολούθησης και Αναφοράς MRV.