Σε μία ακόμη προσπάθεια συμμόρφωσης με τους προαναφερθέντες κανονισμούς του IMO, μία από τις πλέον αποδοτικές διατάξεις εξοικονόμησης ενέργειας είναι το PBCF (Propeller Boss Cap Fin) της Ιαπωνικής εταιρείας MOL Techno Trade (Mitsui) – το οποίο επιτυγχάνει την εξοικονόμηση καυσίμων σε επίπεδα 2%~5% (δηλ. αντίστοιχη μείωση της απαιτούμενης ισχύος για την ίδια ταχύτητα του πλοίου).
Η MOL Techno-Trade ξεκίνησε την ανάπτυξή του ήδη από το 1987 σε συνεργασία με το εργαστήριο της West Japan Fluid Engineering Laboratory, ενώ την κατασκευή του ανέλαβε η Nakashima Mitsuwa Propeller (πρώην Midako Propeller). Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες το PBCF είναι η μεγαλύτερη επωνυμία σε πωλήσεις εξοικονόμησης ενέργειας (Shipping Appendage) και είναι γεγονός πως μετρά ήδη περισσότερες από 3600 επιτυχείς εγκαταστάσεις παγκοσμίως – καθώς και 200 σε ελληνόκτητα πλοία.
Αρχή λειτουργίας
Λόγω του boss cap δημιουργείται μετά την προπέλα μία έντονη τυρβώδης ροή (ισχυρός στροβιλισμός/συστροφή της ροής/vortex) η οποία με την εγκατάσταση του PBCF εξαλείφεται (τα Fins/πτερύγια του PBCF μπλοκάρουν την κάθετη ροή μετά την προπέλα). Ο υδροδυναμικός αυτός μηχανισμός μειώνει την ροπή που απαιτεί ο άξονας, αυξάνει την ώθηση – και κατά συνέπεια βελτιώνει τον βαθμό απόδοσης της προπέλας.
Κύρια οφέλη του Mitsui PBCF
Τι είναι το Hub Vortex ( Συστροφή Ροής ) / Χωρίς PBCF?
Η διαφορά στην ταχύτητα της ροής ανάμεσα στην άνω και στην κάτω επιφάνεια της λεπίδας της προπέλας, παράγει μία ισχυρή κάθετη ροή από την άκρη της λεπίδας. Οι κάθετες αυτές ροές κάθε λεπίδας αθροίζονται σε ένα ισχυρό Hub Vortex (στροβιλισμό της ροής), το οποίο μειώνει την ενέργεια ώθησης της προπέλας.
Με PBCF
Με το PBCF, η ισχυρή κάθετη ροή (Hub Vortex) από την άκρη της λεπίδας ανορθώνεται και έτσι το περιστρεφόμενο μέρος αυτής της ροής μειώνεται. Κατά συνέπεια τα πτερύγια του PBCF παράγουν την δύναμη (συνευθειακά του άξονα) και μειώνουν την απαιτούμενη ροπή του άξονα ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η ώθηση. Έτσι επιτυγχάνεται η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, λιγότερες εκπομπές καυσαερίων και το πλοίο γίνεται πιο φιλικό προς το περιβάλλον.
Η αρχή λειτουργίας και τα οφέλη του ιαπωνικού PBCF της MOL Techno-Trade έχουν επαληθευτεί επανειλημμένα μέσα από πολλές σειρές δοκιμών μοντέλων σε πειραματική δεξαμενή αλλά και μέσω πραγματικών μετρήσεων σε ποντοπόρα πλοία από το πρώτο στάδιο της ανάπτυξης.
Relevant Newsletter
Η διάβρωση είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τις μεταλλικές κατασκευές, με τη σκουριά να προκαλεί πολλά προβλήματα και να επιφέρει υψηλά κόστη συντήρησης ικανά […]
Η TECHNAVA S.A. αναγνωρίζοντας την επιτακτική ανάγκη για οικονομικά αποδοτικές και αποτελεσματικές αναβαθμίσεις συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας, χρησιμοποίησε την εμπειρία των MOL Techno–Trade PBCF και Schneekluth Wake […]
O ΙΜΟ έχει ήδη θέσει σαφείς στόχους για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) καθώς και για τον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου (GHG), […]