10/03/2022
Συστήματα Καθοδικής Προστασίας με Επιβαλλόμενη Τάση (I.C.C.P. Impressed Current Protection System) – K.C. Ltd
10/03/2022
Συστήματα Καθοδικής Προστασίας με Επιβαλλόμενη Τάση (I.C.C.P. Impressed Current Protection System) – K.C. Ltd
Η διάβρωση είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τις μεταλλικές κατασκευές, με τη σκουριά να προκαλεί πολλά προβλήματα και να επιφέρει υψηλά κόστη συντήρησης ικανά να φτάσουν μέχρι και το 5% των λειτουργικών δαπανών.
Η γνωστή σε όλους σκουριά δημιουργείται κατά τη διαδικασία διάβρωσης των μεταλλικών υλικών, κατά την οποία τα ηλεκτρόνια του μετάλλου δεσμεύονται από το οξυγόνο του περιβάλλοντος. Το φαινόμενο είναι ως επί το πλείστον επιφανειακό, εντοπίζεται δηλαδή συνήθως στην εκτεθειμένη επιφάνεια. Το ίδιο συμβαίνει και στη γάστρα του πλοίου.
Η KC Ltd δίνει λύση με χρήση συνεχούς τάσεως ρεύματος, αναπληρώνοντας τα χαμένα ηλεκτρόνια του μετάλλου και αποτρέποντας έτσι τη σχετική διάβρωση που θα προκαλείτο. Το σύστημα I.C.C.P. σχεδιάζεται με βάση τη συνολική επιφάνεια της γάστρας του πλοίου που βρίσκεται κάτω από το νερό και τη μέση πυκνότητα ρεύματος γύρω από αυτή. Για να προστατευθεί η χαλύβδινη γάστρα του πλοίου από τη διάβρωση βάφεται με ειδικά αντιδιαβρωτικά χρώματα συγκεκριμένου πάχους. Παρ’ όλη τη προστασία που παρέχει το χρώμα είναι απίθανο να μην υπάρξει μηχανική φθορά μεταξύ του χρόνου των δεξαμενισμών. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να παρέχουμε προστασία κατά της διάβρωσης ιδίως όταν το χρώμα της γάστρας του πλοίου έχει υποστεί ζημιά.
Με το σύστημα I.C.C.P. της K.C. Ltd, συνεχές ρεύμα (DC) τροφοδοτείται από κατάλληλες ανόδους τοποθετημένες στο υποθαλάσσιο μέρος του πλοίου. Το δυναμικό της γάστρας μετριέται σε σχέση με ένα ηλεκτρόδιο αναφοράς (Reference Cell), μόνιμα τοποθετημένο πάνω της. Το ηλεκτρικό ρεύμα εξόδου που παρέχεται από την πηγή συνεχούς ρεύματος ελέγχεται κατά τη διάρκεια ζωής του συστήματος καθοδικής προστασίας, προκειμένου η γάστρα του πλοίου να αποκτήσει και να διατηρήσει ένα επαρκές δυναμικό προστασίας διοχετεύοντας σε αυτή την κατάλληλη ποσότητα ηλεκτρονίων.
Τo σύστημα I.C.C.P. σε αντίθεση με τα θυσιαζόμενα ανόδια (Sacrificial anodes) που τοποθετούνται εναλλακτικά, έχει μειωμένη αντίσταση τριβής και ως εκ τούτου μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης του πλοίου.
Το σύστημα ICCP της K.C. προσφέρει τις ακόλουθες δυνατότητες:
Συστήματα προστασίας κατά της ανάπτυξης πλαγκτόν (M.G.P.S – Marine Growth Preventing System)
Το νερό είναι το πιο διαδεδομένο μέσο ψύξης πολλών συστημάτων στο πλοίο. Εισέρχεται από το sea chest μαζί με διάφορους θαλάσσιους οργανισμούς όπως πεταλίδες, μύδια και άλλα. Αυτοί οι μικροοργανισμοί διέρχονται από τα συστήματα σωληνώσεων και εγκαθίστανται στην εσωτερική επιφάνεια τους όπου αναπτύσσονται γρήγορα και πολλαπλασιάζονται με αποτέλεσμα να προκαλούν προβλήματα στη ροή του νερού. Σε πιο ακραίες περιπτώσεις, μια γραμμή θαλασσινού νερού μπορεί ακόμα και να φράξει, επηρεάζοντας την ασφάλεια και τη λειτουργική ικανότητα του πλοίου. Σε άλλες περιπτώσεις, ο σταδιακός περιορισμός της ροής του θαλασσινού νερού μέσω των συστημάτων ψύξης μπορεί να επηρεάσει την απόδοση του κινητήρα, οδηγώντας σε αυξημένη χρήση καυσίμου. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που το σύστημα αποσβένει το κόστος εγκατάστασης του.
Το σύστημα βασίζεται στην ηλεκτρολυτική αρχή και αποτελείται εναλλακτικά από ανόδια χαλκού, αλουμινίου και σιδήρου που τροφοδοτούνται με ρεύμα από έναν πίνακα ελέγχου. Η κάθοδος είναι το πλοίο, ενώ η άνοδος εκτελείται με ηλεκτρόδια που συνήθως τοποθετούνται σε ζεύγη στο sea chest ή στο strainer, όπου βρίσκονται σε άμεση επαφή με τη ροή του νερού που εισέρχεται στις σωληνώσεις του πλοίου. Κατά τη λειτουργία η άνοδος χαλκού (Cu) παράγει ιόντα χαλκού για την πρόληψη ανάπτυξης οργανισμών και η άνοδος αλουμινίου/σιδήρου (Al/Fe) δημιουργεί ένα αντιδιαβρωτικό στρώμα για την καταστολή της διάβρωση των σωληνώσεων. Οι άνοδοι μεταξύ Cu-Al και Cu-Fe συνήθως υιοθετούνται σύμφωνα με το υλικό της γραμμής σωλήνων.
Επίσης οι άνοδοι μπορούν να τοποθετηθούν σε ανεξάρτητη δεξαμενή επεξεργασίας για μεγαλύτερη ευκολία στην αντικατάσταση.
Το σύστημα Anti-fouling της K.C. είναι γνωστό παγκοσμίως για τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Σύστημα Γείωσης του άξονα – Shaft Earthing (Grounding) Devise (S.E.D.)
Ο άξονας της προπέλας σε ένα πλοίο μονώνεται ηλεκτρικά από τη γάστρα μέσω μιας στρώσης λιπαντικού λαδιού στα έδρανα της, καθώς και με τη χρήση μη μεταλλικών υλικών στο πίσω μέρος της. Όταν ο άξονας είναι μεμονωμένος με αυτόν τον τρόπο, τότε δημιουργείται ηλεκτρικό δυναμικό μεταξύ του άξονα και της γάστρας με αποτέλεσμα να έχουμε διάβρωση. Για να αποτραπεί αυτό το φαινόμενο, τοποθετείται σύστημα γείωσης άξονα το οποίο περιλαμβάνει ολισθητικούς δακτυλίους καλής αγωγιμότητας από Άργυρο (Ag) και ψύκτρες από γραφίτη και άργυρο (Αg) που ακουμπούν πάνω στο δακτύλιο.
Ηλεκτρόλυση χλωριωμένου υδατικού διαλύματος – Electro Chlorination System
Η K.C. προσφέρει ένα καινοτόμο σύστημα που παραδίδεται έτοιμο προς εγκατάσταση με σκοπό την εισαγωγή θαλασσίου ύδατος και την εξαγωγή ιονισμένου νερού, το οποίο εγχέεται είτε στο sea chest ή οπουδήποτε χρειάζεται προστασία εξουδετερώνοντας τους μικροοργανισμούς. Τα προτερήματα αυτού το συστήματος είναι ότι δεν είναι απαραίτητη η εγκατάσταση ανοδίων και ως εκ τούτου έχει και σχετικά μειωμένο κόστος συντηρήσεως.
Η Technava έχοντας πάντα τα υψηλότερα standards στην επιλογή κορυφαίων εργοστασίων για τον εξοπλισμό των πλοίων, από το 2003 συνεργάζεται με την market leader εταιρεία K.C. LTD η οποία έχει τη βάση της στη Νότιο Κορέα και κατέχει ηγετική θέση στα συστήματα προστασίας διάβρωσης της γάστρας, των σωληνώσεων και του άξονα των πλοίων, με χιλιάδες εγκαταστάσεις σε πλοία παγκοσμίως.
Πιο συγκεκριμένα:
· Συστήματα I.C.C.P : 7,986 πλοία
· Anti-fouling System (M.G.P.S.) : 10,375 πλοία
· Shaft Earthing Device : 8,338 πλοία
· Electro Chlorination System : 104 πλοία
· Sacrificial Anode : 91 πλοία