Η GBA Marine είναι μια μηχανική εταιρία που ιδρύθηκε το 2004, και ανέπτυξε μια οικονομικά αποδοτική λύση, για την ανάκτηση ΠΟΕ κατά την υπεράκτια μεταφορά αργού πετρελαίου.
Η οικονομικά αποδοτικότερη ΠΟΕ, βασίζεται στην τεχνολογία άμεσης απορρόφησης.
Το σύστημα CVOC βασίζεται στην άμεση απορρόφηση ΠΟΕ στο αργό πετρέλαιο. Ο απορροφητής στροβιλισμού, μια μονάδα που συνδυάζει ψεκασμό και ανάμειξη, χρησιμοποιεί αργό πετρέλαιο από μια από τις δεξαμενές φορτίου, για τη δημιουργία μιας περιοχής χαμηλής πίεσης όπου οι ατμοί από τον κεντρικό αγωγό αδρανούς αερίου, μπορούν να αναμειχθούν με αργό πετρέλαιο. Η ανάμειξη μικρών, συνήθως διαμέτρου 1 χιλιοστού, φυσαλίδων ΠΟΕ και αδρανούς αερίου με αργό πετρέλαιο, οδηγείται στη συνέχεια πίσω στον πυθμένα μιας δεξαμενής φορτίου. Οι μικρές αέριες φυσαλίδες ανεβαίνουν πολύ αργά, επιτρέποντας στις ΠΟΕ να απορροφηθούν από το αργό πετρέλαιο λόγω της υδροστατικής πίεσης στον πυθμένα της δεξαμενής φορτίου, ενώ το αδρανές αέριο ανεβαίνει προς την επιφάνεια.
Με την απορρόφηση ΠΟΕ πίσω στο αργό πετρέλαιο, η πίεση της δεξαμενής φορτίου μειώνεται χωρίς να εξαερώνεται στην ατμόσφαιρα. Το σύστημα GBA CVOC (Συμπαγής ΠΟΕ) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλές εφαρμογές συμπεριλαμβανομένης της εξάλειψης κατά 100% των εκπομπών ΠΟΕ κατά τη μεταφορά και της σημαντικής μείωσης των εκπομπών ΠΟΕ κατά τις εργασίες φόρτωσης και μεταφόρτωσης.
Εκτός από τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη της εγκατάστασης του συστήματος μείωσης των εκπομπών CVOC, της GBA Marine, αυξάνει επίσης την ασφάλεια λειτουργίας. Το σύστημα CVOC της GBA μειώνει την πίεση της δεξαμενής χωρίς διαρροή στην ατμόσφαιρα, πράγμα που σημαίνει ότι εξαλείφεται το ρίσκο απελευθέρωσης υδροθείου ή άλλων επικίνδυνων ατμών στο σύστημα εξαερισμού των χώρων διαβίωσης. Επίσης, αντικαθιστά το χειροκίνητο εξαερισμό, αποφεύγοντας την αποστολή μελών του πληρώματος στο κατάστρωμα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Προϊόντα GBA Marine:
CVOC™ σύστημα μεταφοράς:
Το CVOC™ σύστημα μεταφοράς είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του αρχικού συστήματος ανάκτησης ΠΟΕ, της GBA Marine με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, μειωμένο βάρος και υψηλότερη αποτελεσματικότητα. Έχει συγκεκριμένα αναπτυχθεί για χρήση σε συμβατικά τερματικά δεξαμενόπλοια, όπου τα αποθέματα εφεδρικής ισχύος είναι περιορισμένα. Αν και το CVOC σύστημα μεταφοράς είναι κυρίως σχεδιασμένο για χρήση κατά την παράκτια μεταφορά αργού πετρελαίου, είναι πιθανό να λειτουργήσει και κατά την φόρτωση. Στην περίπτωση αυτή, η ικανότητα απορρόφησης θα μειωθεί μέχρι να γεμίσει η δεξαμενή φορτίου που έχει εγκατασταθεί το CVOC σύστημα μεταφοράς.
CVOC™ σύστημα φόρτωσης:
Βασισμένο στο αποδεδειγμένο CVOC™ σύστημα, που έχει περάσει επιτυχώς σε πετρελαιοφόρα αργού πετρελαίου ανά τον κόσμο από το Μάιο του 2007, η GBA Marine ανέπτυξε το σύστημα φόρτωσης CVOC™. Το σύστημα φόρτωσης βασίζεται στις ίδιες αρχές με το αρχικό σύστημα CVOC™, αλλά έχει διαμορφωθεί να αυξάνει την αποτελεσματικότητα, κατά τις λειτουργίες φόρτωσης. Διατίθεται ευρεία ποικιλία αντλιών, συμπεριλαμβανομένων deep well αντλιών με υδραυλικό ή ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η διάταξη των σωλήνων είναι αρκετά ευέλικτη, και δεν υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις για τις σωληνώσεις πέραν των ενδεδειγμένων πρακτικών.
CVOC™ σύστημα αντίθλιψης (επιλογή φόρτωσης/ μεταφοράς συστήματος CVOC™):
Το προαιρετικό σύστημα αντίθλιψης είναι σχεδιασμένο να αυξάνει την αποτελεσματικότητα του συστήματος CVOC™ κατά την φόρτωση, επιτρέποντας την αύξηση της πίεσης της δεξαμενής φορτίου κατά τη διαδικασία φόρτωσης και στη συνέχεια τη διατηρεί σε σταθερά υψηλή πίεση καθ’ όλη τη διάρκεια της φόρτωσης, στραγγαλίζοντας μια αυτόματη βαλβίδα που έχει εγκατασταθεί σε ένα bypass στο mast riser του σκάφους. Το bypass χρησιμοποιείται για να εξασφαλίσει ότι το mast riser μπορεί να λειτουργήσει κανονικά ακόμα και στην απίθανη περίπτωση οποιασδήποτε δυσλειτουργίας του συστήματος και συνεχίζει τη φιλοσοφία διατήρησης του συστήματος CVOC™ ως αυτόνομης εγκατάστασης χωρίς παρεμβολές με τις υφιστάμενες διαδικασίες και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Η φιλοσοφία πίσω από το σύστημα αντίθλιψης είναι καλά αποδεδειγμένη και υπάρχουν ήδη αρκετές παρόμοιες λύσεις. Παραδείγματος χάριν οι INTERTANKO και OCIMF έχουν προτείνει τη διατήρηση της πίεσης δεξαμενής φορτίου, όσο το δυνατόν υψηλότερα, κατά τη φόρτωση και μεταφορά στις «Κατευθυντήριες γραμμές για την εκπόνηση σχεδίου ΠΟΕ» (βλέπε σημείο 1.4.2). Ωστόσο, μόνο η αύξηση της πίεσης δεξαμενής φορτίου δεν επαρκεί για την εξάλειψη εκπομπών και η χειροκίνητη λειτουργία της βαλβίδας mast riser θα εκθέσει το πλήρωμα σε υδρογονάνθρακες.
GBA τερματισμός dropline (παράδοση φορτίου) :
Στα πρώτα στάδια φόρτωσης πετρελαιοφόρων αργού πετρελαίου, παράγονται πολλές ΠΟΕ λόγω του τρέχοντος σχεδιασμού dropline φορτίου. Το αργό εισέρχεται στη δεξαμενή φορτίου με σχετικά υψηλή ταχύτητα, συνήθως μέσω ενός ευθύγραμμου σωλήνα, που τερματίζεται σε μικρή απόσταση πάνω από την κορυφή της δεξαμενής, προκαλώντας εκτόξευση υγρού και ανακάτεμα του φορτίου. Και οι δύο αποσταθεροποιούν το αργό αυξάνοντας την περιοχή ανάμεσα στο αέριο και στο υγρό, επιταχύνοντας έτσι την εκπομπή ΠΟΕ.
Προκειμένου να μειωθεί αυτή η επίδραση και να περιοριστούν οι εκπομπές ΠΟΕ σε πρώιμα στάδια της διαδικασίας φόρτωσης, η GBA Marine ανέπτυξε μια συσκευή τερματισμού σχεδιασμού dropline φορτίου που μπορεί να εγκατασταθεί και σε νέες κατασκευές και σε ανακατασκευές ήδη υπαρχόντων πλοίων (χρειάζονται κάποιες εργασίες hot-work). Η συσκευή μειώνει την ταχύτητα της ροής κατά ένα συντελεστή 10, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το φαινόμενο της ανάδευσης κατά τη διαδικασία φόρτωσης. Η σχεδίαση επίσης εξαλείφει την εκτόξευση φορτίου κατευθύνοντας το αργό σε ένα μερικώς κλειστό θάλαμο πριν το οδηγήσει στη δεξαμενή φορτίου.
Καθαριστής αδρανούς αερίου εντός γραμμής:
Βασίζεται σε μια πατενταρισμένη τεχνολογία εν σειρά κυκλώνα, και αποτελεσματικά αφαιρεί νερό, αιθάλη και άλλα σωματίδια από τη ροή αερίου. Με την αφαίρεση μέχρι και 100% νερού που εμπεριέχεται στο αδρανές αέριο, ο IGC μειώνει τη διάβρωση των σωληνώσεων και των δεξαμενών φορτίου στο ελάχιστο.
Ο καθαριστής μπορεί να εγκατασταθεί μετά τη γεννήτρια αδρανούς αερίου, μετά το deck water seal ή προτιμότερα και στις δύο θέσεις για μέγιστη προστασία των αγωγών αδρανούς αερίου. Ο IGC δεν απαιτεί έλεγχο συστήματος ή παρακολούθηση, και δεν έχει κάποια επίπτωση στα υπάρχοντα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Η μονάδα συμπαγούς και ελαφρού βάρους είναι κατασκευασμένη από ανοξείδωτο ατσάλι, είναι αυτοκαθαριζόμενη και δεν χρήζει συντήρησης.
Ο καθαριστής αδρανούς αερίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλους λόγους, όπου σωματίδια και/ή υγρό χρειάζεται να αφαιρεθούν από μια ροή αερίου και μπορεί να προσαρμοστεί για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις διαχωρισμού μέχρι πέντε μικρόμετρων.
Παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη GBA Marine για μια πιο λεπτομερή παρουσίαση των προϊόντων μας.